Wymyśliłem ją (możliwe, że ktoś wcześniej określił identyczną zasadę – jeżeli tak proszę popraw mnie, nie wzorowałem się na nikim) dla swoich potrzeb i nadałem jej nazwę. Kilka słów o tej zasadzie napisałem również w krótkim wpisie na stronie o zarabianiu w internecie.
Ale po kolei…
Mi często zdarzało się, spędzać mnóstwo czasu na sprawdzaniu moich kont: pocztowych, kont w programach partnerskich i tym podobnych. Konta sprawdzałem wielokrotnie podążając za swoją ciekawością, a nasiliło się to szczególnie od momentu gdy moje działania zaczęły przynosić skutki w postaci otrzymywanych prowizji (jak przyjemnie czyt się maile z informacją, że „właśnie otrzymałeś prowizje”). Po pewnym czasie dostrzegłem, że zajmuje mi to sporo czasu ale co gorsza strasznie rozbija moje działania i efektywność spada…
Postanowiłem wymyślić jakieś rozwiązanie. Mój pomysł nazwałem Zasadą Okrągłej Godziny. Uważam, że jest ona prosta, łatwa do zapamiętania i łatwa w zastosowaniu i (przynajmniej w moim) przypadku skuteczna, Ty też możesz z niej skorzystać.
Zasada Okrągłej Godziny polega na ustaleniu planu sprawdzania kont. Ustaliłem sobie, że sprawdzanie będę wykonywał wyłącznie o określonych porach równych pełnym godzinom (o 9.00, o 10.00 itd) lub co kilka pełnych godzin. Jeżeli będziesz się pilnował, to planowanie i realizacja działań będzie przebiegać sprawniej.
Czy słyszałeś o macierzy Eisenhowera? To jest kolejne pomocna metoda do zarządzania swoim czasem. Więcej szczegółów możesz znaleźć w darmowym poradniku (ebook) dostępnym pod tym linkiem. Polecam także darmowe zarejestrowanie się w tym klubie, które umożliwia dostęp (do wielu darmowych) poradników, rabatów przy zakupach i zbieranie punktów, które można zamieniać na książki.
Tyle w tym wpisie.
Tak. Potwierdzam.
Przegladanie poczty, zwłaszcza jak się ma kilka skrzynek i zapisanym się jest na kilku listach mailingowych, powoduje zbyt dużą stratę czasu, jaki trzeba poświęcić na przeczytanie wszystkiego.